Dzisiaj 2 stycznia, piątek, obie zęcińskie przychodnie VENA oraz CENTRUM MEDYCZNE były zamkniete, a na drzwich wywieszono kartkę z napisem: ... nasza przychodnia będzie nieczynna od 1 stycznia 2015 roku aż do odwołania...
PODKARPACKI NFZ NA SWOJEJ STRONIE INFORMUJE:
Uprzejmie informujemy, że od 1 stycznia 2015 roku w Podkarpackim Oddziale Wojewódzkim NFZ całodobowo (do odwołania) będzie czynna jedna infolinia bezpłatna pod numerem 800 804 009 (nie dotyczy telefonów komórkowych) oraz linia 17 86 04 251 (możliwość dzwonienia z telefonów komórkowych), gdzie będzie można uzyskać informacje dotyczące między innymi dostępu do świadczeń lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.
Numery dotychczasowej infolinii 801 33 99 03 oraz 19488 są aktualne tylko do 31 grudnia 2014.
Gdzie szukać opieki lekarskiej po 1 stycznia 2015 r.
Szanowny Pacjencie, jeżeli po 1 stycznia 2015 r. Twój gabinet lekarza rodzinnego będzie zamknięty, możesz skorzystać z innych przychodni POZ dostępnych w pobliżu miejsca zamieszkania. Ponadto niezbędną pomoc medyczną będą świadczyć szpitalne izby przyjęć, SOR-y oraz punkty nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej. Poniżej zamieszczamy wykaz przychodni POZ, które mają podpisane umowy na rok 2015 i gdzie każdy pacjent może liczyć na niezbędną pomoc.
Wykaz placówek POZ udzielających świadczeń lekarskich od 1 stycznia 2015 r. (PDF), (XLSX).
Wykaz placówek POZ nie udzielających świadczeń lekarskich od 1 stycznia 2015 r. wraz z wykazem placówek zabezpieczających opiekę medyczną (Szpitalne Oddziały Ratunkowe, Izby Przyjęć, Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna) (PDF), (XLSX).
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ informuje, że uruchomił całodobową, bezpłatną infolinię, pod którą można uzyskać informację na temat gabinetów lekarzy POZ, którzy będą przyjmować pacjentów w 2015 roku. W razie jakichkolwiek problemów z odnalezieniem najbliższej placówki udzielającej świadczeń z zakresu lekarza POZ można dzwonić pod numer infolinii 800 804 009. Informacje te całodobowo można również uzyskać pod numerem 17 86 04 251.
Jednocześnie informujemy, że każdy ubezpieczony ma prawo - jeśli jest niezadowolony z dotychczasowej opieki, albo ma do niej utrudniony dostęp – bezpłatnie zmienić lekarza rodzinnego trzy razy w roku kalendarzowym. Wystarczy, że ponownie wypełni deklarację w nowej placówce i może być przyjęty już tego samego dnia. Nie musi niczego zgłaszać w NFZ, ani w starej przychodni, a deklarację wyboru może pobrać z naszej strony internetowej. Za czwartą i każdą kolejną zmianę należy zapłacić 80 zł na konto NFZ - nie dotyczy to przypadku zmiany miejsca zamieszkania i sytuacji zaprzestania udzielania świadczeń przez dotychczasowego lekarza oraz z innych przyczyn niezależnych od woli pacjenta.
DEKLARACJA WYBORU ŚWIADCZENIODAWCY UDZIELAJĄCEGO ŚWIADCZEŃ Z ZAKRESU PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ LEKARZA PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
DEKLARACJA WYBORU ŚWIADCZENIODAWCY UDZIELAJĄCEGO ŚWIADCZEŃ Z ZAKRESU PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ PIELĘGNIARKI PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
DEKLARACJA WYBORU ŚWIADCZENIODAWCY UDZIELAJĄCEGO ŚWIADCZEŃ Z ZAKRESU PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ ORAZ POŁOŻNEJ PODSTAWOWEJ OPIEKI ZDROWOTNEJ
|